Beheer je laadpunt
Beheer laadpunten op afstand en in real time, stel laadpunten beschikbaar voor openbaar opladen, krijg een overzicht van laadsessies, activeer split billing en vergoed thuislaadsessies. Het Mobiflow-platform biedt oplossingen op maat.
-
Uitgebreid netwerk
Jouw publieke laadpunt komt terecht in een van de grootste netwerken van laadpunten in Europa. Bestuurders van een EV vinden zo de weg naar jouw laadpunt.
-
Vergoedingen
Jij bepaalt welke vergoeding je krijgt voor publieke laadsessies op jouw laadpunt. Daarnaast beheer je optioneel de laadpassen die gratis kunnen laden aan jouw laadpunt.
-
Rapportering
Je hebt op elk moment zicht op de laadsessies, zowel publiek als privé. Deze informatie kan je gebruiken voor het opvolgen van de laadsessies en de boekhoudkundige verwerking.
-
Split billing
Als werkgever kan je automatisch thuislaadsessies vergoeden. Mobiflow zorgt voor één factuur voor de werkgever en de terugbetaling aan elke werknemer.
Onze formules
Voor elke situatie een unieke formule
Omdat elk laadpunt unieke behoeften heeft, bieden we diverse formules die perfect aansluiten op jouw specifieke situatie. Of je nu een particulier bent die zijn laadactiviteiten wil beheren, een vlootbeheerder van een bedrijf, een onderneming met een parkeerplaats waar een publiek laadpunt nodig is, of als je je werknemers wilt vergoeden voor hun laadsessies – wij hebben een oplossing op maat voor jou.
Of het nu gaat om een eenvoudige thuislaadpaal, een openbaar laadpunt voor klanten of medewerkers van een bedrijf, elk scenario kent zijn eigen uitdagingen. Ontdek hieronder onze diverse abonnementen. Heb je grootse plannen en wil je aan de slag met DC-snelladers? Neem dan contact op met onze experten voor een aanbod op maat.
Onze partnerproducten
NRGkick Smart Cable
De NRGkick Smart Cable overwint moeiteloos alle obstakels die zich kunnen voordoen bij het thuisladen van een bedrijfswagen.
Belangrijkste voordelen voor de werkgever en fleetmanager:
- Geen ingewikkelde en dure installatie
- De draagbare slimme laadkabel blijft eigendom van de werkgever
- Eenvoudige registratie en koppeling met ons Mobiflow-platform
- Zowel voor plug-inhybrides als full electric wagens
Mobiflow beveelt de NRGkick Smart Cable aan als sterke oplossing voor professioneel thuisladen.
Ons platform
Wil je onze producten testen?
Wil je meer halen uit jouw laadpunt? Dat kan, met het laadplatform van Mobiflow. Krijg een overzicht van alle activiteiten van je laadpunt, laat je thuislaadsessies vergoeden door je werkgever of stel je laadpunt beschikbaar voor openbaar laden. Het Mobiflow-platform biedt oplossingen op maat!
Laadpaalbeheer
Betaling en facturatie
Mijn factuur vermeldt de verkeerde gegevens. Hoe vraag ik correctie aan?
Stuur een mailtje naar info@mobiflow.be en we helpen jou verder.
Wat is de betalingstermijn van mijn factuur?
De betalingstermijn van je factuur bedraagt 14 kalenderdagen. De dienstverleners die via Mobiflow beschikbaar zijn, hebben steeds heel korte betaaltermijnen en daar moeten we in onze betalingstermijn ook rekening mee houden.
Waarom krijg ik een betalingsherinnering via e-mail van de firma Payt?
Wanneer een betaling niet kon worden uitgevoerd, doen we in sommige gevallen beroep op de dienstverlening van Payt. Zij zorgen ervoor dat de transactie alsnog kan gebeuren door verschillende mogelijkheden aan te bieden en die zo automatisch mogelijk af te werken.
Hoe kan ik mijn facturatiegegevens aanpassen?
Je kan je facturatiegegevens aanpassen door aan te melden op https://my.mobiflow.be/sp/customer via Administratie > Accountgegevens. Voor aanpassingen wat betreft bedrijfsnaam, btw-nummer en facturatieadres, dien je een mail te sturen naar info@mobiflow.be.
Wanneer krijg ik mijn factuur en kan ik een PO-nummer aan de factuur toevoegen?
Je ontvangt een maandelijkse factuur via e-mail, telkens bij de start van een nieuwe maand of op de 15de van de maand afhankelijk van de startdatum van je contract. Een PO-nummer kan toegevoegd worden via Administratie > Voorkeuren.
Waar kan ik zien of ik krediet ter beschikking heb?
In de Mobiflow-app zie je bovenaan links op je startscherm hoeveel krediet je beschikbaar hebt. Ook via het Mobiflow-platform https://my.mobiflow.be/sp/customer vind je via Financiën > Krediet alle gegevens terug.
Is mijn toegevoegd prepaid krediet onmiddellijk beschikbaar?
Je krediet is beschikbaar zodra we een bevestiging van je bank of betalingsprovider krijgen. Afhankelijk van je betalingsmethode kan dat onmiddellijk zijn of kunnen er enkele dagen vertraging optreden:
toevoegen krediet met bankkaart is onmiddellijk;
toevoegen krediet via VISA, mastercard is onmiddellijk;
toevoegen krediet via overschrijving kan 2 tot 3 dagen duren om prepaid te laden.
Kan ik van prepaid naar postpaid gaan?
Dat kan enkel voor elektrisch laden, niet voor andere mobiliteitsdiensten. Stuur een mailtje naar info@mobiflow.be, dan brengen we dat voor jou in orde.
Wat is het verschil tussen prepaid en postpaid?
Bij een prepaid abonnement laad je vooraf budget op je account, dat daarna beschikbaar wordt voor jezelf en eventueel andere gebruikers die je op het account hebt toegevoegd.
Bij een postpaid abonnement stel je vooraf een betalingsmandaat in, gebruik je diensten en betaal je die maandelijks automatisch via dat betalingsmandaat.
In beide gevallen ontvang je een factuur voor de diensten die je gebruikte.
Wanneer loopt mijn abonnement af?
De voorwaarden van je Mobiflow-abonnement worden bepaald in de algemene voorwaarden. Je abonnement wordt steeds automatisch verlengd. Je kan het stopzetten door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be.
Heb ik een contract nodig voor de betaling van mijn laadsessies?
Aan onze contracten voor laadpassen zijn geen vaste maandelijkse kosten verbonden, je zal enkel betalen voor wat je verbruikt (Pay-for-use only).
Mobifree-contract: prepaid contract waar op voorhand krediet dient opgeladen te worden (opgelet: hou rekening met bancaire betalingsverwerkingstermijnen).
EV Charging-contract: postpaid contract waar een betaalmandaat dient aan gekoppeld te worden. Aan het einde van de maand wordt er aan jouw bankinstelling een betalingsverzoek aangeboden dat via jouw ingestelde betaalmethode (mandaat) zal voldaan worden.
Hoe betaal ik voor mijn laadsessies?
De betaling is afhankelijk van je type abonnement.
Ofwel heb je een prepaid abonnement, waarbij je vooraf budget aan je account toevoegt via je kredietkaart of debetkaart.
Ofwel heb je een postpaid abonnement, waarbij je maandelijks een afrekening krijgt voor je verbruikte diensten en daarvoor betaalt via het door jou ingestelde betalingsmandaat.
Welke laadtarieven worden gehanteerd?
De prijs van een publieke laadsessie is afhankelijk van de uitbater van het laadpunt, die bepaalt immers de basisprijs voor een laadsessie.
De prijs die je voor een laadsessie zal betalen, kan dus verschillen van laadpunt tot laadpunt, maar kan je altijd vooraf raadplegen in de Mobiflow-app. De prijs die daar zichtbaar is, is ook de werkelijke prijs die je gaat betalen.
Hoe stel ik een betalingsmandaat in?
Je stelt een betalingsmandaat in tijdens het aanmaken van je Mobiflow-account en de keuze voor een abonnement. Heb je al een account waarvoor nog geen betalingsmandaat was ingesteld, dan kan je dat achteraf nog steeds door aan te melden via https://my.mobiflow.be/sp/customer. Via Financiën > Betalingsmethoden kan je een nieuw mandaat instellen.
Waarom moet ik een betalingsmandaat instellen?
Dankzij het instellen van een betalingsmandaat, hoef jij geen actie te ondernemen voor het betalen van de diensten die je bij ons hebt afgenomen. Het instellen van een betalingsmandaat is nodig zodat wij weten wie het verbruik betaalt.
Platformbeheer
Hoe activeer ik de NRGkick Smart Cable?
De manual is toegankelijk via de QR-code op bijgevoegde pdf, maar kan je ook rechtstreeks op onze website terugvinden op de pagina die gewijd is aan NRGKick (https://www.mobiflow.be/nrgkick). Daar vind je een knop ‘registratie’ die je naar dezelfde pagina brengt als de QR-code.
Wat wordt bedoeld met een publiek laadtarief, waaruit is het samengesteld en hoe wijzig ik het op het platform?
Een publiek laadtarief verwijst naar de kosten die in rekening worden gebracht voor het opladen van elektrische voertuigen (EV’s) bij openbare laadstations. Het tarief is samengesteld uit verschillende elementen die de kosten van het gebruik van het laadstation dekken en kan variëren afhankelijk van de locatie, het laadstation en het bedrijfsmodel van de laadinfrastructuurbeheerder. Hier zijn enkele van de belangrijkste componenten die kunnen bijdragen aan een publiek laadtarief:
1. Energiekosten: Dit is de prijs voor de elektriciteit die wordt gebruikt om het voertuig op te laden. Het kan worden berekend op basis van de hoeveelheid verbruikte kilowattuur (kWh) of op basis van de tijd die wordt doorgebracht aan het laadstation.
2. Servicekosten: Sommige laadstations kunnen extra servicekosten in rekening brengen, zoals administratieve kosten, onderhoudskosten of kosten voor klantenondersteuning. Deze kosten worden toegevoegd aan het basistarief voor het gebruik van het laadstation.
3. Tijdgebaseerde tarieven: Sommige laadstations hanteren tarieven op basis van de tijd die wordt doorgebracht aan het laadstation. Dit kan een vast bedrag per uur zijn of een tarief dat varieert afhankelijk van de laadsnelheid of het tijdstip van de dag.
4. Tarieven op basis van laadsnelheid: Sommige laadstations rekenen tarieven op basis van de snelheid waarmee het voertuig wordt opgeladen. Bijvoorbeeld een hoger tarief voor snelladen en een lager tarief voor langzamer laden.
Het is belangrijk op te merken dat de specifieke samenstelling van het publieke laadtarief en dus ook de prijs van een publieke laadsessie kan variëren per laadstationuitbater die de basisprijs voor een laadsessie bepaalt. Verschillende uitbaters kunnen verschillende tarieven hanteren op basis van hun bedrijfsmodellen en kostenstructuur. Het is raadzaam om de tariefstructuur van een specifiek laadstation vooraf te controleren in onze Mobiflow-app voordat je begint met laden. De prijs die zichtbaar is in de app, is ook de werkelijke prijs die je zal betalen.
Het publieke laadtarief van je publieke laadpunten kan je wijzigingen op het Mobiflow-platform. Volg bijgevoegd stappenplan indien je jouw publieke laadtarief samengesteld uit een startprijs, prijs per KwH en een prijs per uur, wenst te wijzig
Hoe log ik in op mijn My Mobiflow, het online platform van Mobiflow?
Om in te loggen op het online platform, ga je naar de homepage van de Mobiflow website. Daar vind je in de rechterbovenhoek de tab ‘My Mobiflow’. Klik hierop, geef je gebruikersnaam en wachtwoord in en ga van start.
Hoe maak ik een Mobiflow-account aan op het platform?
Heel eenvoudig. Gelieve bijgevoegd stappenplan te volgen om de accountcreatie vlot te laten verlopen.
Hoe stel ik een betalingsmandaat in?
Je stelt een betalingsmandaat in tijdens het aanmaken van je Mobiflow-account en de keuze voor een abonnement. Heb je al een account waarvoor nog geen betalingsmandaat was ingesteld, dan kan je dat achteraf nog steeds door aan te melden via https://my.mobiflow.be/sp/customer. Via Financiën > Betalingsmethoden kan je een nieuw mandaat instellen.
Wat betekent “white list” en hoe voeg ik laadpassen toe aan de white list?
Een ‘whitelist’ van laadpassen verwijst naar een geautoriseerde lijst van laadpassen die zijn toegestaan om (gratis) gebruik te maken van een specifiek laadsysteem of laadinfrastructuur. Het principe van een whitelist is gebaseerd op het idee dat alleen de laadpassen die op de lijst staan, toegang krijgen tot het laden van elektrische voertuigen op een bepaalde locatie.
Door het opstellen van een whitelist kunnen beheerders van laadsystemen of laadpunten de toegang tot het laden beperken tot specifieke laadpassen. Dit kan handig zijn in situaties waarbij een bepaalde laadinfrastructuur is bedoeld voor specifieke gebruikers, zoals bijvoorbeeld werknemers van een bedrijf, abonnementhouders, of leden van een specifiek netwerk.
Met een whitelist kunnen onbevoegde gebruikers of laadpassen worden geweerd, wat helpt bij het voorkomen van misbruik of ongeautoriseerd gebruik van laadinfrastructuur. Het biedt een extra beveiliging en zorgt ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot het laden van elektrische voertuigen op een bepaalde locatie.
Het beheren van een whitelist gebeurt op het My Mobiflow-platform handmatig, waarbij laadpassen handmatig worden toegevoegd of verwijderd van de lijst. Zie bijgevoegde handleiding.
Split billing
Hoe verloopt de terugbetaling van thuislaadsessies na activatie van split billing facturatie?
Zie bijgevoegd document.
Hoe wijzig ik het split billing vergoedingstarief?
Zie bijgevoegd document.
Hoe activeer ik split billing facturatie?
Bijgevoegd vind je verschillende manuals voor de set-up van split billing facturatie:
- set-up voor fleetmanagers
- set-up voor single buyers
- set-up voor werknemers (met Mobiflow-account)
- set-up voor werknemers (zonder Mobiflow-account)
Wat is split billing?
Zie bijgevoegd document (Split billing in een notendop) voor meer informatie. Hoe split billing concreet werkt wordt uitgelegd in deze infovideo.