Elektrische laadoplossingen voor particuliere gebruikers

Heb je een elektrische auto en wil je deze thuis opladen of wil je je laadstation beschikbaar stellen voor gastgebruikers? Dat kan. Voeg slimme diensten toe aan je laadpunt door het aan te sluiten op het online beheerplatform van Mobiflow.

Slim thuis opladen

Je wil je laadstation beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, of, om te voldoen aan de toenemende vraag naar laadstations, wil je als particuliere gebruiker je privélaadpunt beschikbaar stellen voor particuliere gasten om hun een plek te bieden om hun elektrische auto op te laden? Dit is perfect mogelijk als je je thuislaadpunt slim maakt.

  • Raadpleeg op elk moment een overzicht van je laadsessies, zowel openbaar als privé.
  • Bescherm je laadpunt tegen ongeoorloofd gebruik.
  • Maak deel uit van een van de grootste laadnetwerken in Europa.
  • Bepaal welke vergoeding je ontvangt voor publieke laadsessies aan jouw laadpunt.
  • Bepaal welke laadpassen gratis kunnen laden aan jouw laadpunt (whitelist).

Ons aanbod

Mobiflow is dé oplossing als je je laadpunt wil beheren en verbinden met de wereld van EV-bestuurders.

Particuliere gebruikers

  • CLOUDBASED PLATFORM
  • VOLLEDIG UITGERUST BEHEERSYSTEEM
  • HARDWARECOMPATIBEL EN ROAMING
  • FACTURATIE- EN BETALINGSOPLOSSINGEN
Woman charging

Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen je zo snel mogelijk voort.

Mobiflow voldoet aan jouw behoeften op het gebied van EV-laden en biedt jou en jouw gezinsleden een vlotte laadervaring.

Laadpaalbeheer

Elektrisch laden

Kan ik meerdere laadpassen toevoegen aan dezelfde gebruiker?

Dat is mogelijk, maar hou er altijd rekening mee dat je je laadsessie moet starten en stoppen met dezelfde laadpas. Een extra laadpas kan je aanvragen door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be, maar hou rekening met een eenmalige bijkomende kost van € 10 incl. btw.

Kan ik krediet toevoegen via de app?

Ja, dat kan via Menu > Voeg krediet toe.

 

Kan een derde mijn laadsessie stoppen?

Neen, een laadsessie moet altijd worden gestopt op dezelfde manier als waarop ze werd gestart. Dat kan dus enkel met de app op jouw smartphone (als je die gebruikte om de sessie te starten) of met jouw laadpas (als je daarmee de sessie hebt gestart). Daarnaast is het stoppen van de sessie ook mogelijk door de wagen te ontgrendelen en de laadkabel uit de wagen te halen, op die manier stopt de sessie ook automatisch, maar zonder sleutel van de wagen is dit onmogelijk. Enkel de uitbater van het laadpunt kan, doorgaans vanop afstand, je laadsessie stoppen in functie van klantenondersteuning of bij technische problemen.

Kan ik mijn thuislaadsessies ook opvolgen in de app?

Ja, dat kan. Al het verbruik met je laadpas zowel thuis, op kantoor als onderweg zal in het activiteitenoverzicht van de Mobiflow-app zichtbaar zijn (met uitzondering van sommige gratis laadsessies). Ga naar Activiteit > Historiek.
De thuislaadsessies staan in de Mobiflow app aangeduid met “Split billing”. Het tarief voor de terugbetaling wordt bepaald door je werkgever, meestal in navolging van de car policy van het bedrijf waarvoor je werkt.

 

Ik ben mijn Mobiflow-laadpas kwijt. Wat nu?

Contacteer ons als je je Mobiflow-laadpas kwijt bent. Mobiflow blokkeert de oude laadpas en stuurt je een nieuwe op (€ 10 incl. btw).

Publiek laden lukt niet. Wat nu?

Lukt het niet om een laadpaal te activeren? Overloop even volgende scenario’s en hopelijk is jouw probleem hierdoor verholpen:

1/ Mobiflow streeft ernaar om een zo groot mogelijk netwerk van partners uit te bouwen. Controleer in de Mobiflow-app of de betreffende laadpaal tot een van onze partners behoort en dus op onze kaart te zien is. Onze app kan gedownload worden in de Apple Store of in de Google Play Store.

2/ Heb je meerdere laadpassen? Let dan op dat je dezelfde laadpas gebruikt bij het activeren als bij het desactiveren.

3/ Let ook op voor metalen voorwerpen of magneten in de buurt van je laadpas. Die kunnen voor storingen zorgen.

4/ Bij een Mobi Free-abonnement controleer je best of er nog een positief krediet op je account staat. Bij een EV Charging-abonnement, of er een actieve betaalmethode op je account werd ingesteld. Als je een laadpas hebt van je werkgever, kan je werkgever dit voor jou checken. Bijgevoegd screenshot toont waar je op het My Mobiflow-platform (https://my.mobiflow.be) kan checken of er een betaalmethode werd ingesteld en hoe je er een kan toevoegen. Vergeet niet om de schakelknop rechts “Gebruik voor facturering” aan te zetten!

Heb je al deze zaken gecontroleerd en lukt het nog steeds niet om te laden? Contacteer onze supportdienst op het nummer 09 296 45 45 en geef de volgende info door: naam, e-mail Mobiflow-account, laadpasnummer, start- en stoptijd van de laadsessie en de locatie van de laadpaal.

 

Betaling en facturatie

Hoe kan ik mijn facturatiegegevens aanpassen?

Je kan je facturatiegegevens aanpassen door aan te melden op https://my.mobiflow.be/sp/customer via Administratie > Accountgegevens. Voor aanpassingen wat betreft bedrijfsnaam, btw-nummer en facturatieadres, dien je een mail te sturen naar info@mobiflow.be.

 

Kan ik krediet toevoegen via de app?

Ja, dat kan via Menu > Voeg krediet toe.

 

Is er een pincode noodzakelijk bij het gebruik van mijn laadpas?

Nee. Een laadsessie kan worden gestart door je laadpas dicht in de buurt van de RFID-lezer (laadpaslezer) te houden. Een pincode is niet nodig.

Kan mijn laadpas gekopieerd worden?

Een laadpas maakt gebruik van de RFID-technologie. Er is gespecialiseerde technologie nodig om daarmee aan de slag te gaan. Anderzijds, net zoals bij een bankkaart, raden we je aan om je laadpas nergens achter te laten. Bij verlies moet je de laadpas laten blokkeren door een Mobiflow-medewerker. Indien gewenst stuurt onze klantendienst een nieuwe laadpas op. Hiervoor wordt wel een kost van € 10 aangerekend.

Lees onze FAQ voor particulieren