mobile-menu-open

Quick Start Guide: ik moet Mobiflow-software installeren – hoe begin ik hieraan?

Mobiflow installers

 

Quick Start Guide

Stap 1:
Om software te kunnen installeren, bezorgt onze groothandel partner of Mobiflow-supportmedewerker jou een enveloppe met daarin:

  • een simkaart (enkel indien je een connectie wenst via simkaart, andere mogelijkheden zijn een netwerkkabel of wifi);
  • een laadkaart;
  • een onepager met daarop de hieronder beschreven stappen, een link naar deze landingspagina en enkele belangrijke contactgegevens.

Stap 2 – acties vóór installatie:
Bewaar de simkaart en laadkaart voor de installatie bij de klant en neem de onepager handleiding met de verschillende beschreven stappen goed door. Navigeer vervolgens naar deze landingspagina om de volgende acties uit te voeren:

  • Dien een aanvraag in voor toegang tot het QA-platform. Na je aanvraag ontvang je per e-mail je logingegevens. Vraag je QA-login tijdig aan vóór de installatie, want dit kan 2 à 3 werkdagen duren. De toegang tot dit platform is noodzakelijk om verder te gaan met de installatie. Heb je deze niet, kan je NIET overgaan tot installatie en zit je geblokkeerd.
  • Vul het CSPF*-formulier in. Zorg dat je reeds beschikt over de hardware, want pas dan kan je op het CSPF-formulier een indicatie geven van datum van installatie. Na ontvangst van het ingevulde CSPF-formulier kennen wij de installatiedatum en kunnen we na de installatie (stap 3) het account van je klant instellen. Vul dit formulier zo snel mogelijk in om onze service zo vlot mogelijk te laten verlopen.
  • Schrijf je eventueel in voor een installateursopleiding georganiseerd door Mobiflow of een van onze groothandel partners (bijv. CEBEO). Inschrijven doe je best zo spoedig mogelijk, de plaatsen zijn immers beperkt.

* Dankzij het CSPF-formulier (Charging Services Planning Form) kennen wij de installatiedatum en sturen wij jouw klant een CSOF-formulier (Charging Services Order Form) zodat wij het Mobiflow-account van deze klant kunnen instellen. Dit laatste houdt in: het opzetten van het account, de registratie van de laadpaal en eventueel de activatie van split billing.

Stap 3 – acties tijdens installatie:
Met de hardware en software (simkaart, laadkaart en logingegevens van het QA-platform) ga je langs bij je klant voor installatie. Je doorloopt de volgende stappen:

  • Plaats de simkaart in de laadpaal of connecteer via de LAN-kabel of via wifi.
  • Stel de OCPP-parameters in (zie hardware handleidingen).
  • Gebruik de juiste OCPP-url (zie OCPP set-up Mobiflow).
  • Log in op het QA-platform en volg de noodzakelijke stappen beschreven in deze handleiding.
  • Activeer de simkaart.
  • Klik op ‘Bevestig’ om de laadpaal online zichtbaar te zetten.
  • Overhandig de laadkaart aan de klant.
  • Beëindig de installatie.

Stap 4:
Jouw werk als installateur zit erop. De klant hoeft nu enkel nog het CSOF-formulier in te vullen aan de hand van de laadpaal- en laadkaartgegevens, waarna wij de laadkaart linken aan de bijhorende klantcontracten en de laadpaal aan het platform toevoegen. Vervolgens informeren wij de klant dat zijn of haar account gecreëerd is.

Nog vragen? Wij helpen je graag! Raadpleeg alvast onderstaande documentatie of contacteer ons:

  • Optimile OCPP configuratieparameters (Open Charge Point Protocol): EN / FR
  • Optimile handleiding voor het QA-platform (Quality Assurance platform): NL
  • Optimile tutorial voor het QA-platform (Quality Assurance platform): zie hieronder

 

Contactgegevens helpdesk Mobiflow: info@mobiflow.be / +32 (0)9 296 45 45