mobile-menu-open

NRGkick Smart Cable registratie

 

 

 

Hartelijk dank om te kiezen voor de NRGkick in combinatie met het Mobiflow-platform!
Deze handleiding helpt je bij het configureren van je NRGkick Smart Cable. De configuratie dient te gebeuren voor de registratie van de kabel op het Mobiflow-platform. Gelieve onderstaande stappen te doorlopen.

Als je problemen zou ondervinden met de installatie van je NRGkick Smart Cable, neem dan contact met ons op via +32 9 296 45 45 of info@mobiflow.be en wij helpen je graag verder tijdens de kantooruren van maandag t.e.m. vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Bekijk ook zeker onze instructievideo’s die je zullen helpen bij de set-up van je NRGkick Smart Cable.

Instructievideo’s

Table of contents

Wat zit er in de NRGkick draagtas?

Je ontving de NRGkick Smart Cable en eventueel een Mobiflow-laadpas in bijhorende draagtas.
De tas ziet eruit zoals op onderstaande foto en kan mogelijk verpakt zitten in een kartonnen doos ter bescherming tijdens het transport.

De tas bevat:

  • een NRGkick Smart Cable
  • een Schuko stekker voor een standaard stopcontact (max. 3 kWh)
  • een rode industriële stekker (max. 22 kWh i.f.v. het vermogen van je woning)
  • een handleiding
  • eventueel een Mobiflow-laadpas (in sommige gevallen zal je de laadpas rechtstreeks van je werkgever krijgen en dus niet terugvinden in de tas)

 

Stap 1: Activatie

  • Plug de kabel in een 220V standaard stopcontact met de Schuko-adapter.
  • De kabel zal beginnen opstarten en geeft dit aan met een geluidssignaal.

Stap 2: De NRGkick app downloaden

  • Download de NRGkick app in de App Store of de Google Play store.
  • Zorg ervoor dat je bluetooth aanstaat én in de buurt bent van de NRGkick cable.

     

 

  • Open de app en vul de access code in. Deze code bevindt zich op de achterzijde van het toestel.

 

Stap 3: De NRGkick kabel verbinden met Mobiflow

  • Open de NRGkick app en ga naar de tab ‘Extended’

  • Selecteer ‘Charging Network’ 

Opgelet: Om ‘Charging Network’ te kunnen selecteren moet je een NRGkick Cloud account aanmaken en linken met deze kabel. Na het creëren van je NRGkick Cloud account kan je de ‘Charging Network’ tab openen.

Creëer jouw NRGkick Cloud account

 

Stap 4: Charging Network instellen

  • Selecteer ‘Voorgedefinieerd’ en als provider selecteer je ‘Mobiflow’.
  • Scan vervolgens de QR-code op je Mobiflow-laadpas door op het QR-code icoon te klikken. Nadien zal er automatisch een code worden ingevuld in het ‘User Tag Identifier’ veld.

  • Zet ‘Configuration active’ aan door de toggle button naar rechts te schuiven.
  • Klik op ‘Save’ om de configuratie te activeren.

 

Stap 5: Controle van de connectie

In de tab ‘Extended’ zou je na enkele minuten ‘Charging Network Connected’ moeten zien staan, met een blauw vinkje.

 

 

Tip bij het gebruik van de NRGkick Smart Cable:

1. Wanneer je een laadsessie beëindigt, is het zeer belangrijk om eerst de kabel aan de zijde van de wagen los te maken en vervolgens minstens 1 minuut te wachten alvorens je de stekker uit het stopcontact trekt. Op deze manier zorg je ervoor dat alle gegevens correct naar het Mobiflow-platform doorgestuurd worden. Anders zouden transacties onregelmatigheden kunnen vertonen of niet geregistreerd worden.

2. Wanneer je de kabel uit het stopcontact haalt, verschijnt deze op het Mobiflow-platform als ‘Disconnected’. Dat komt omdat je kabel stroom nodig heeft om verbinding te kunnen maken met ons platform. Nadat je de stekker weer in het stopcontact steekt, kan het enkele minuten duren voordat de kabel weer op het platform verschijnt, dat is perfect normaal.

 

Activatie van split billing

Nu je NRGkick Smart Cable de juiste instellingen heeft, kan je je account activeren op het Mobiflow-platform met de split billing functionaliteit.

Je ontvangt een uitnodiging per e-mail van info@mobiflow.be om de split billing optie te activeren. In deze mail bevindt zich een code en een link om de functie te activeren. De link leidt je rechtstreeks naar de juiste plek, maar als je reeds bent aangemeld op het Mobiflow-platform kan je ook de split billing code ingeven op het platform onder de tab split billing bij de toestelinstellingen.

Belangrijke opmerking: om je split billing account te activeren, zal je gevraagd worden om het serienummer/Charge Box ID van je laadstation in te geven. Dit nummer vind je op de achterzijde van de hardware en begint met de letter T. 

De e-mail zal er ongeveer zo uitzien:

 

Als je vragen zou hebben of bij onduidelijkheden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Veel laadplezier!

+32 9 296 45 45

info@mobiflow.be