Maas step

Slim vervoer, altijd op zak

Met de diensten van Mobiflow ben je maar een paar klikken verwijderd van volledige bewegingsvrijheid.

MEER WETEN

Slimme mobiliteit

Multimodaal de baan op

Multimodaal?! Dat betekent dat je verschillende mobiliteitsdiensten handig combineert om op je bestemming te geraken.
Hou je ervan de fiets te gebruiken of geniet je meer van het gemak van het openbaar vervoer? Of wil je beide combineren?
De multimodale routeplanner geïntegreerd in de Mobiflow-app toont je meerdere routemogelijkheden, zodat je je verplaatsing kan afstemmen op jouw voorkeur. Mobiflow zet je hoe dan ook goed op weg.

Maas

Slimme mobiliteit

Ontdek wat de multimodale routeplanner voor jou kan betekenen

We bieden verschillende soorten mobiliteitsdiensten aan in Vlaanderen, Wallonië en Brussel:

  • Openbaar vervoer
  • Deefietsen en -steps
  • Deelwagens

Kortom, wij zorgen ervoor dat je heel het land zorgeloos kan doorkruisen en slimme mobiliteitskeuzes maken met enkel en alleen onze app.

Partners

Zorgeloos op pad met onze partners

  • Velo Antwerpen

  • TEC

  • NMBS

  • MIVB

  • De Lijn

  • Lime

  • Donkey republic

  • Cambio

  • Blue Bike

  • Poppy

  • Villo

Superhandig

Ontdek onze mobiele app

Download onze app en ontdek alle mogelijkheden die we voor jou gecreëerd hebben.

Mobiliteitsdiensten

Bus en tram

Kan ik andere mobiliteitsdiensten gebruiken buiten het elektrisch laden?

Ja. Mobiflow biedt naast het laden van je elektrische wagen ook MaaS-diensten aan (Mobility-as-a-Service). De multimodale routeplanner in de Mobiflow-app helpt je om via het combineren van verschillende types gedeelde mobiliteit van A naar B te reizen. Zo maak je bijvoorbeeld gebruik van de bus, trein, deelfietsen enz.

Kan ik een m-ticket voor iemand anders kopen?

Je m-ticket is gekoppeld aan het gsm-nummer en smartphonetoestel waarmee je het ticket hebt aangekocht. Wens je een m-ticket voor iemand anders te kopen, dan moet deze persoon je vergezellen tijdens de trip.

Kan je via één smartphone en één Mobiflow-account tickets voor meerdere reizigers kopen?

Ja. Het is mogelijk om gelijktijdig meerdere geldige tickets op één smartphone te bewaren. De reizigers dienen samen te blijven tijdens heel hun reis om op een geldige manier op hun bestemming te raken.

Kan ik als werkgever tram- en busdiensten aanbieden aan mijn werknemers?

Ja. Als werkgever is het mogelijk om al onze diensten aan te bieden aan je werknemers, ook de diensten van De Lijn. Je kan werknemers toegang geven tot bussen en trams in Vlaanderen. Contacteer ons voor meer info rond onze innovatieve mobiliteitsoplossingen.

Kan ik genieten van kortingen of voordeeltarieven met Mobiflow?

Nee. Wij kunnen momenteel geen rekening houden met gebruikers die aanspraak maken op kortingen of voordeeltarieven via De Lijn.

Kan ik een dagpas of abonnement aankopen met Mobiflow?

Nee. Momenteel bieden we enkelvoudige m-tickets en de m-card 10 (enkel voor Mobi Classic-abonnees) aan. In de toekomst is het zeker mogelijk dat we meer diensten zullen aanbieden.

Wat is een m-ticket?

Een m-ticket van De Lijn is een online vervoersbewijs dat je verkrijgt via een mobiliteitsapp zoals Mobiflow. Het m-ticket is een uur geldig en wordt meteen na aankoop automatisch geactiveerd. Meer informatie en antwoorden op veel gestelde vragen over het m-ticket vind je hier.

Deelfietsen

Kan ik andere mobiliteitsdiensten gebruiken buiten het elektrisch laden?

Ja. Mobiflow biedt naast het laden van je elektrische wagen ook MaaS-diensten aan (Mobility-as-a-Service). De multimodale routeplanner in de Mobiflow-app helpt je om via het combineren van verschillende types gedeelde mobiliteit van A naar B te reizen. Zo maak je bijvoorbeeld gebruik van de bus, trein, deelfietsen enz.

Kan je via één smartphone en één Mobiflow-account tickets voor meerdere reizigers kopen?

Ja. Het is mogelijk om gelijktijdig meerdere geldige tickets op één smartphone te bewaren. De reizigers dienen samen te blijven tijdens heel hun reis om op een geldige manier op hun bestemming te raken.

Kan ik een deelfiets voor iemand anders boeken?

Nee. Mobiflow wil steeds zijn service optimaliseren en diensten op maat aanbieden. Daarom moet iedere mobiliteitsgebruiker gekoppeld zijn aan een Mobiflow-account.

Moet ik mijn deelfiets altijd naar dezelfde plaats terugbrengen?

Momenteel bieden wij de deelfietsen van Blue-bike, Velo Antwerpen, Donkey republic en Villo aan. Ja, over het algemeen moet je de deelfietsen van Blue-bike, Velo Antwerpen, Villo en Donkey Republic terugbrengen naar dezelfde plaats waar je de fiets hebt opgehaald. Dit komt omdat deze systemen gebruik maken van stations waar je de fietsen kunt ontlenen en terugplaatsen. Het kan zijn dat er verschillende stations beschikbaar zijn waar je de fiets kunt ophalen en terugplaatsen, maar je moet altijd controleren of je de fiets op de juiste locatie terugzet voordat je de huur beëindigt.

Als je de fiets op een andere locatie terugzet dan waar je hem hebt opgehaald, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht of kan het zijn dat je niet in staat bent om de huur te beëindigen totdat de fiets teruggebracht is naar het juiste station. Het is daarom belangrijk om de regels en voorwaarden van het specifieke deelfietssysteem dat je gebruikt te raadplegen voordat je een fiets huurt.

Trein

Welke treinbiljetten kan ik kopen via de Mobiflow-app?

In de Mobilfow-app kan je de volgende biljetten kopen (zowel eerste als tweede klas). Het aanbod van de dienstverlener kan echter wijzigen doorheen de tijd.
– Standaardbiljet- enkel
– Standaardbiljet – heen en terug
– Diabolo toeslag
– Weekendbiljet
– Seniorenbiljet
– Go Pass 1
– Biljet grote gezinnen

Wat als mijn smartphone niet werkt of ik hem niet bij me heb als ik op de trein zit?

Wanneer je je biljet niet kan tonen aan de conducteur, zal die een onregelmatigsheidsrapport opstellen (document C170). Je kan het te betalen bedrag betwisten door contact op te nemen met de klantendienst van de NMBS.

Waarom moet ik mijn geboortedatum ingeven om een ticket aan te kopen?

Je geboortedatum wordt gebruikt om beveiligingscodes te berekenen. Je gegevens worden niet opgeslagen door Mobiflow of door NMBS. Om een geldig ticket te krijgen, dien je je geboortedatum correct in te vullen.

Kan ik via één Mobiflow-account en één smartphone meerdere treintickets kopen voor verschillende personen?

Ja. Je kan maximaal 6 tickets kopen voor personen waarmee je samen de trein neemt. Dat wil zeggen dat alle personen hetzelfde traject nemen in dezelfde klasse en op het moment van controle ook samen zijn. Je kan wel verschillende soorten biljetten kopen voor elk van de reizigers.

Kan ik een treinticket dat ik gekocht heb, doorsturen naar iemand anders?

Neen. Je dient je ticket te tonen op het toestel waarmee het is aangekocht en kan dit dus niet doorsturen naar iemand anders. Je ticket is verbonden aan de geboortedatum van de hoofdreiziger. Deze hoofdreiziger moet aanwezig zijn tijdens de controle.

Kan ik een ticket aankopen voor een treinreis op een andere dag?

Ja. Je kan je treinticket tot 30 dagen op voorhand aankopen.

Kan ik andere mobiliteitsdiensten gebruiken buiten het elektrisch laden?

Ja. Mobiflow biedt naast het laden van je elektrische wagen ook MaaS-diensten aan (Mobility-as-a-Service). De multimodale routeplanner in de Mobiflow-app helpt je om via het combineren van verschillende types gedeelde mobiliteit van A naar B te reizen. Zo maak je bijvoorbeeld gebruik van de bus, trein, deelfietsen enz.

Kan je via één smartphone en één Mobiflow-account tickets voor meerdere reizigers kopen?

Ja. Het is mogelijk om gelijktijdig meerdere geldige tickets op één smartphone te bewaren. De reizigers dienen samen te blijven tijdens heel hun reis om op een geldige manier op hun bestemming te raken.

Lees alle FAQ over slimme mobiliteit