mobile-menu-open

Gezocht: Marketing Communicatiemanager

Marketing Communicatiemanager

Ben jij die multifunctionele Homo Sapiens die graag goochelt met marketingtermen, en ze ook weet te vertalen naar de praktijk? Speel je in je vrije tijd digitale contentstratego met je vriendjes MailChimp en HubSpot? Krijg je spontaan rillingen van marketingcampagnes die hun doel volledig missen? Kom, kom, kom...

22/02/2019

Omschrijving

We zijn op zoek naar een MarCom manager die ons marketingteam zal leiden. Jij bepaalt mee de strategie voor verschillende merken, delegeert, lanceert marketingcampagnes en volgt die met je arendsblik op zodat je kan bijsturen indien nodig. Je ziet dus niet meer groen achter de oren, maar weet van aanpakken: marketingplannen opstellen, contentkalenders vullen, social media ads afstemmen op ons doelpubliek… Je doet het allemaal met je ogen dicht.

Hoe ziet je dag eruit

busy jim carrey GIF

Druk, druk, druk, maar dat geeft je net de nodige drive om er keihard voor te gaan. Koffie? Check! Snel nog een rapportje trekken uit MailChimp over de vorige nieuwsbrief voor je in meeting gaat. “En? Hoe lopen onze online B2B-advertenties? Wat staat er op de contentkalender voor de volgende dagen? Hoe vlotten de inbound links? Stromen er nieuwe leads binnen via HubSpot?” Het zijn vragen die jij als geen ander weet te beantwoorden. Na de meeting zit je samen met onze designer om visuals voor de volgende blog- en socialmediaposts te overlopen. Voor de lunch sleutel je nog aan nieuwe webteksten zodat Google en co. ons makkelijk terugvinden.

Multiple coffees a day, keep the doctor away! Nog even bijtanken voor je er weer invliegt. Tijd om je e-mailcampagne te beoordelen: je grasduint door de statistieken, analyseert en past aan zodat de volgende meer conversie genereert. Terwijl denk je na over nieuwe content voor onze verschillende kanalen. Hmm, waarom geen testimonial lanceren over onze nieuwe klant? Nu je eraan denkt, het nieuwsartikel dat je gisteren schreef moet nog op de site. Best eens nalezen en nagaan of de links wel werken voor je het online zwiert.

Profiel

  • Je verliet de schoolbanken met een masterdiploma.
  • Je cv is gezegend met relevante ervaring.
  • Je weet meer over social media dan al je vrienden samen.
  • Je voelt je thuis in de diepe krochten van het interwebs en rolt gezwind de rode loper uit voor zoekmachines naar onze site.
  • Je durft je mond open te doen, neemt initiatief en pluist graag zaken uit tot op het bot.
  • Schud je makkelijk marketingcampagnes en straffe copy uit je mouw? En doe je dat even vlot in het Engels? Splendid!
  • Data, cijfertjes en statistieken doen je niet spontaan overgeven. Integendeel, ze wekken net je researchappetijt op.

We geven je

  • Meteen een vast contract van onbepaalde duur, gene zever!
  • Een leuk loon, of course, en nog ’t een en ’t ander: maaltijdcheques, laptop, mobiliteitsbudget, een extra scherm en sloten koffie.
  • Een coole werkplek met zicht op de dokken van Gent, waar we in de zomer al eens op het terras durven chillen.
  • Kortom, een uitdagende functie met enthousiaste collega’s in een internationale omgeving waar je je snel thuis voelt.

Over ons

Vanuit de hipste buurt in Gent, op een scheet van de Dampuurte, doen we bij Optimile (het softwarebedrijf achter Mobiflow) aan mobility magic. Met onze MaaS (Mobile as a Service)-voodoo toveren we via de Mobiflow-app de meest efficiënte, ecologische en economische mobiliteitsoplossingen tevoorschijn. Zo raak je makkelijk en snel per deelfiets, -auto, taxi of openbaar vervoer op ons kantoor voor een eerste kennismakingsgesprek.

Hélemaal jouw ding? Solliciteer via deze link en wie weet zit jij straks op onze MarCom-troon.