Mobiflow is je partner voor genetwerkte mobiliteit. We helpen om het mobiliteitstraject van onze gebruikers efficiënter en meer verbonden te maken. Dit doen we door verschillende mobiliteitsdiensten, zoals deelfietsen, bussen en trams, te koppelen in één mobiele app. Via één registratie krijg je vervolgens toegang tot dit netwerk van diensten. Daardoor ontstaat er een grote toegankelijkheid en meer transparantie voor de gebruiker.
Vragen? De antwoorden vind je hier!
Mobiflow ?!
Nothing found.
Wat is Mobiflow?
Hoe werkt Mobiflow?
Mobiflow bestaat uit een applicatie, een platform en een kaart:
- Met de Mobiflow-app kan je onze verschillende diensten aanvragen en consulteren. Download nu de app: https://m.mobiflow.be/
- Op het platform www.mobiflow.be kan je jouw account beheren, gebruikers toevoegen of aanpassingen doen.
- Voor een meerprijs van €10 kan ook een Mobiflow-kaart aanvragen waarmee je onze diensten kan gebruiken. Contacteer ons voor meer informatie.
Is Mobiflow altijd beschikbaar?
Mobiflow staat 24/7 garant voor jouw mobiliteitsoplossingen. Waar je ook bent, onze diensten zijn steeds toegankelijk met zowel de app als met de kaart (enkel laadpalen).
Mobiflow-laadpas
Nothing found.
Wat is een Mobiflow-laadpas?
Naast de Mobiflow-app bestaat er ook een Mobiflow-laadpas. Hiermee kan je laadpalen activeren. Deze kaart wordt niet standaard meegeleverd wanneer je Mobiflow-klant wordt. Vraag deze kaart gerust aan wanneer je hier gebruik van wil maken. Je betaalt hiervoor €10 (incl. btw).
Waar kan ik laden met de Mobiflow-laadpas?
Je kan met de Mobiflow-laadpas gebruik maken van meer dan 180.000 laadpunten in Europa. Je vindt ze makkelijk terug via de Mobiflow-app, waarbij je kan filteren op type laadpunt, beschikbaarheid enz.
Kan ik laden in het buitenland met mijn Mobiflow-laadpas?
Ja, dankzij de Mobiflow-laadpas kan je gebruik maken van meer dan 180.000 laadpunten, verspreid over Europa.
Kan ik met mijn Mobiflow-laadpas laden aan snelladers?
Ja, je kan je Mobiflow-laadpas gebruiken voor zowel AC-laders als snelle DC-laders. In de Mobiflow-app vind je alle beschikbare laadpunten terug en kan je ook filteren op laadsnelheid om zo bijvoorbeeld enkel de snelle laadpunten in je buurt te tonen.
Waar kan ik mijn gebruik opvolgen?
Je vindt een overzicht terug van je publieke laadsessies in de Mobiflow-app, onder activiteit > historiek. Ook op het klantenportaal, bereikbaar via Mobiflow, vind je een overzicht van je laadsessies terug.
Hoe kan ik een Mobiflow-laadpas aanvragen?
Je kan een Mobiflow-laadpas aanvragen wanneer je via https://my.mobiflow.be/sp/customer/welcome/register/ een nieuw account aanmaakt. Heb je al een account, dan kan je een laadpas aanvragen door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be. De pas gaat dan zo snel mogelijk de post op.
Ik heb een Mobiflow-laadpas ontvangen, hoe kan ik deze activeren?
Hier heb je 2 mogelijkheden:
- Heb je nog geen Mobiflow-account, maar wel al een laadpas, dan kan je je laadpas koppelen tijdens het aanmaken van je Mobiflow-account via https://my.mobiflow.be/sp/customer/welcome/register/
- Heb je wel al een Mobiflow-account en kreeg je je laadpas via de post toegestuurd, bevestig dat dan even in een mailtje aan info@mobiflow.be. Wij zullen deze dan voor jou activeren.
Wat moet ik doen om geen gebruik meer te maken van de Mobiflow-laadpas ?
Wil je je Mobiflow-laadpas en het bijhorende account niet meer gebruiken, dan stuur je een mailtje naar info@mobiflow.be. Wij doen dan het nodige om je account af te sluiten.
Hoe lang blijft mijn Mobiflow-laadpas geldig?
Je Mobiflow laadpas is geldig zo lang je account actief is. Mocht er op een bepaald moment een technisch probleem zijn met je laadpas, of ben je je laadpas verloren, dan deactiveren we de laadpas en bezorgen we jou op jouw vraag een nieuwe laadpas.
Kan ik een extra laadpas aanvragen?
Ja, dat kan door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be. Hiervoor kunnen wel kosten in rekening gebracht worden, afhankelijk van je type account.
Wat is de levertijd van een laadpas?
We trachten de laadpas te verzenden binnen 3 werkdagen. Afhankelijk van de verzendingstermijnen van Bpost zal deze kort nadien bij jou thuis afgeleverd worden. Bij grote drukte kan dit uitzonderlijk iets langer duren. We proberen je altijd zo snel mogelijk te helpen.
Kan ik meerdere laadpassen toevoegen aan dezelfde gebruiker?
Dat is mogelijk, maar hou er altijd rekening mee dat je je laadsessie moet starten en stoppen met dezelfde laadpas. Een extra laadpas kan je aanvragen door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be, maar hou rekening met een eenmalige bijkomende kost van € 10 incl. btw.
Kan ik mijn laadpas gebruiken bij openbare laadpunten meteen na het activeren?
Je kan je laadpas gebruiken zodra die door ons werd geactiveerd én zodra je account actief is.
- Heb je aan account aangemaakt en daarbij een laadpas aangevraagd, dan stuur je ons een mailtje wanneer de laadpas via de post is aangekomen. Wij activeren zo snel mogelijk je laadpas, zodat je publiek kan laden.
- Heb je al een laadpas en maak je daarna pas een account aan, dan kan je tijdens die stap je laadpas koppelen en een betaalmethode instellen. Zodra die betaalmethode actief is, kan je met je laadpas publiek laden.
- Afhankelijk van de aanbieder van het openbaar laadnetwerk, kan dit tot 48 uur duren.
Wat moet ik doen wanneer mijn laadpas verloren of gestolen is?
Bij verlies kan je via Mobiflow je laadpas als verloren opgeven via Account > Mijn Laadpassen. Vanaf dan is de laadpas inactief.
Hoe start en stop ik een laadsessie met de Mobiflow-laadpas?
De Mobiflow-laadpas werkt via de RFID-technologie. Wanneer je de laadpas dicht in de buurt van de RFID-lezer van het laadpunt houdt, kan die de code van je laadpas inlezen. Op het laadpunt vind je vaak een aanwijzing om te weten waar die RFID-lezer zich in het toestel bevindt en waar je je laadpas dus moet houden.
Hoeveel kost de Mobiflow-laadpas?
Elke unieke gebruiker krijgt van ons een gratis Mobiflow-laadpas. Heb je als bestaande gebruiker een nieuwe of bijkomende laadpas nodig, dan vragen we daarvoor een eenmalige administratieve kost van € 10,00 incl. btw.
Heb ik altijd een laadpas nodig om een laadsessie te starten of kan dat ook met de app?
Een laadpas is vandaag nog steeds de meest gebruikte manier om een laadsessie te starten. Voor heel wat laadpunten kan je ook de app gebruiken, maar jammer genoeg lukt dat nog niet overal. In de Mobiflow-app kan je via de filters kiezen om enkel laadpunten te tonen die via de app kunnen worden gestart. Heb je in de app een laadpunt gekozen, dan vind je ofwel een knop ‘start laden’ (in dat geval kan je via de app een sessie starten) of ‘gebruik je laadpas’.
Hoe bestel ik een tweede laadpas?
Log in op het Mobiflow-platform. Navigeer naar ‘Gebruikers’. Hier vind je je naam terug. Klik naast je naam op het icoon om te bewerken. Voeg een contract toe en zodra je een contract geselecteerd hebt, vink je aan dat je ook een elektrische laadpas wenst te bestellen.
Mobiflow-app
Nothing found.
Bestaat er een Mobiflow-app?
Ja. Je vindt de Mobiflow-app in de Google Play Store (voor Android-smartphones) en in de iOS App Store (voor Apple-smartphones). Dankzij de Mobiflow-app kan je makkelijk laadpunten in je buurt vinden, een laadsessie starten (afhankelijk van het type laadpunt) en je gebruik opvolgen.
Met de Mobiflow-app kan je, naast het laden van je elektrische wagen, ook andere vervoersdiensten aankopen zoals bus of trein, een deelfiets gebruiken, een parkeersessie betalen enz.
Is de Mobiflow-app gratis?
Ja. Je kan de Mobiflow-app gratis downloaden. De voorwaarden voor het afsluiten van een abonnement kunnen verschillen per type abonnement. Je vindt de nodige informatie hierover terug wanneer je je abonnement kiest in de app of op de Mobiflow-website.
Moet ik altijd de Mobiflow-app installeren als ik mijn Mobiflow-laadpas wil gebruiken?
Je hoeft de Mobiflow-app niet te installeren, al is het wel de aangewezen bron van informatie om laadpunten terug te vinden, de prijs van een laadsessie vooraf te kennen en je gebruik op te volgen.
Ik start mijn laadsessie met mijn laadpas, mag ik mijn sessie stoppen met de app en vice versa?
Je start en stopt een laadsessie best altijd op dezelfde manier.
Op welke manier kan ik de beschikbare laadpunten terugvinden in mijn Mobiflow-app?
Met de Mobiflow-app kan je verschillende mobiliteitsdiensten aankopen. Het laden van je elektrische wagen is er daar eentje van. Via het Boek & koop-menu onderaan, krijg je alle beschikbare diensten te zien. Kies je voor Laden, dan komen alle laadpunten in de buurt tevoorschijn op de kaart (indien je de app toegang tot je locatie geeft).
Kan ik andere mobiliteitsdiensten gebruiken buiten het elektrisch laden?
Ja. Mobiflow biedt naast het laden van je elektrische wagen ook MaaS-diensten aan (Mobility-as-a-Service). De multimodale routeplanner in de Mobiflow-app helpt je om via het combineren van verschillende types gedeelde mobiliteit van A naar B te reizen. Zo maak je bijvoorbeeld gebruik van de bus, trein, deelfietsen enz.
Storingen laadpas & app
Nothing found.
Mijn laadkabel zit geblokkeerd in het laadpunt of ik kan de laadsessie niet stoppen, wat doe ik?
- Een laadkabel wordt pas vrijgegeven wanneer de laadsessie gestopt is. Controleer dus eerst of je de laadsessie hebt beëindigd en let erop dat je dat doet op dezelfde manier als waarop je de sessie gestart hebt: starten met de Mobiflow-app betekent dus ook stoppen met de app, starten met je laadpas betekent dat je moet stoppen met diezelfde laadpas.
- Zorg ervoor dat je wagen ontgrendeld is.
- Heb je voorgaande stappen gecontroleerd en blijft de laadkabel geblokkeerd, dan kan je best contact opnemen met de eigenaar of uitbater van het laadpunt. Op het laadpunt of in de buurt ervan moet je diens contactgegevens vinden.
- Kan je ook de uitbater niet contacteren, dan proberen wij je verder te helpen en nemen wij contact op met de uitbater van het netwerk waarmee dit laadpunt verbonden is. We zijn dan echter volledig afhankelijk van de reactiesnelheid van de uitbater in kwestie. Bezorg ons de nodige informatie via info@mobiflow.be zodat we het probleem verder kunnen onderzoeken: je naam, het e-mailadres van je Mobiflow-account, de code van je laadpas, het tijdstip waarop je de laadsessie startte, het tijdstip waarop je de laadsessie stopte, de exacte locatie van het laadpunt (adres en identificatie van het laadpunt).
We proberen je zo goed mogelijk te helpen, maar hebben zelf geen controle over of aansprakelijkheid rond de behandeling van het probleem.
Het laadpunt herkent mijn laadpas niet. Wat moet ik doen?
- Doet het probleem zich voor wanneer je een laadsessie probeert te stoppen, controleer dan even of je de laadpas gebruikte waarmee je de laadsessie hebt gestart. Deze moet namelijk altijd dezelfde zijn.
- Wanneer je een laadsessie probeert te starten, controleer dan eerst of je het laadpunt in de Mobiflow-app kan terugvinden. Enkel de laadpunten die je ook in de app kan vinden, kunnen gebruikt worden voor een publieke laadsessie.
- Behoort het laadpunt tot een netwerk waar je voordien wel al kon laden of kon je dit laadpunt in het verleden al gebruiken, bezorg ons dan de nodige informatie zodat we dit verder kunnen onderzoeken: je naam, het e-mailadres van je Mobiflow-account, de code van je laadpas, het tijdstip waarop je de laadsessie probeerde te starten, het tijdstip waarop je de laadsessie probeerde te stoppen, de exacte locatie van het laadpunt (adres en identificatie van het laadpunt).
Je kan je probleem melden via https://www.mobiflow.be/contact/.
Wat moet ik doen als de laadsessie niet start na activatie via de app?
- Controleer of je laadkabel diep genoeg in het stopcontact zit, zowel langs de kant van je wagen als bij het laadpunt.
- Om via de app een sessie te kunnen starten, heb je een goede mobiele dataverbinding nodig. Verplaats jezelf eventueel een beetje, het is niet nodig om in de buurt van het laadpunt of je wagen te staan.
- Lukt dat nog steeds niet, start je laadsessie met je laadpas. Op dit moment is een laadpas nog steeds de meest gebruikte en meest stabiele manier om een sessie te starten.
Betalingen & facturatie
Nothing found.
Waarom moet ik een betalingsmandaat instellen?
Dankzij het instellen van een betalingsmandaat, hoef jij geen actie te ondernemen voor het betalen van de diensten die je bij ons hebt afgenomen. Wij kunnen onze tijd spenderen aan het verbeteren van onze diensten in plaats van aan administratie, daarenboven is er ook geen risico dat je abonnement ongewild zou vervallen omdat er iets fout ging met de betaling.
Hoe stel ik een betalingsmandaat in?
Je stelt een betalingsmandaat in tijdens het aanmaken van je Mobiflow-account en de keuze voor een abonnement. Heb je al een account waarvoor nog geen betalingsmandaat was ingesteld, dan kan je dat achteraf nog steeds door aan te melden via https://my.mobiflow.be/sp/customer. Via Account > Krediet > Betaalmethodes kan je een nieuw mandaat instellen.
Welke laadtarieven worden gehanteerd?
De prijs van een publieke laadsessie is afhankelijk van de uitbater van het laadpunt, die bepaalt immers de basisprijs voor een laadsessie. De uitbater of CPO communiceert ons zijn tarieven die we vervolgens tonen in onze app. Als de CPO ons echter geen tarieven communiceert, gelden onderstaande default-tarieven. In de praktijk zal dit niet veel voorvallen. De prijs die je voor een laadsessie betaalt, kan dan ook verschillen van laadpunt tot laadpunt.
AC: € 0,50 vaste kost + € 0,5566/kWh
DC: € 0,8349/kWh
De prijs die zichtbaar is in de app, is ook de werkelijke prijs die je gaat betalen.
Hoe betaal ik voor mijn laadsessies?
De betaling is afhankelijk van je type abonnement.
- Ofwel heb je een prepaid abonnement, waarbij je vooraf budget aan je account toevoegt via je kredietkaart of debetkaart.
- Ofwel heb je een postpaid abonnement, waarbij je maandelijks een afrekening krijgt voor je verbruikte diensten en daarvoor betaalt via het door jou ingestelde betalingsmandaat.
Heb ik een contract nodig voor de betaling van mijn laadsessies?
- Aan onze contracten voor laadpassen zijn geen vaste maandelijkse kosten verbonden, je zal enkel betalen voor wat je verbruikt (Pay-for-use only).
- Mobifree-contract: prepaid contract waar op voorhand krediet dient opgeladen te worden (opgelet: hou rekening met bancaire betalingsverwerkingstermijnen).
- EV Charging-contract: postpaid contract waar een betaalmandaat dient aan gekoppeld te worden. Aan het einde van de maand wordt er aan jouw bankinstelling een betalingsverzoek aangeboden dat via jouw ingestelde betaalmethode (mandaat) zal voldaan worden.
Wanneer loopt mijn abonnement af?
De voorwaarden van je Mobiflow-abonnement worden bepaald in de algemene voorwaarden. Je abonnement wordt steeds automatisch verlengd. Je kan het stopzetten door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be.
Wat is het verschil tussen prepaid en postpaid?
Bij een prepaid abonnement laad je vooraf budget op je account, dat daarna beschikbaar wordt voor jezelf en eventueel andere gebruikers die je op het account hebt toegevoegd.
Bij een postpaid abonnement stel je vooraf een betalingsmandaat in, gebruik je diensten en betaal je die maandelijks automatisch via dat betalingsmandaat.
In beide gevallen ontvang je een factuur voor de diensten die je gebruikte.
Kan ik van prepaid naar postpaid gaan?
Dat kan enkel voor elektrisch laden, niet voor andere mobiliteitsdiensten. Stuur een mailtje naar info@mobiflow.be, dan brengen we dat voor jou in orde.
Is mijn toegevoegd prepaid krediet onmiddellijk beschikbaar?
Je krediet is beschikbaar zodra we een bevestiging van je bank of betalingsprovider krijgen. Afhankelijk van je betalingsmethode kan dat onmiddellijk zijn of kunnen er enkele dagen vertraging optreden:
- toevoegen krediet met bankkaart is onmiddellijk;
- toevoegen krediet via VISA, mastercard is onmiddellijk;
- toevoegen krediet via overschrijving kan 2 tot 3 dagen duren om prepaid te laden.
Waar kan ik zien of ik krediet ter beschikking heb?
In de Mobiflow-app zie je bovenaan links op je startscherm hoeveel krediet je beschikbaar hebt. Ook via https://my.mobiflow.be/sp/customer vind je via Account > Krediet > Budget.
Kan ik krediet toevoegen via de app?
Ja, dat kan via Menu > Voeg krediet toe.
Wanneer krijg ik mijn factuur? Kan ik een PO-nummer op de factuur plaatsen?
Je ontvangt een maandelijkse factuur via e-mail, telkens bij de start van een nieuwe maand of op de 15de van de maand afhankelijk van de startdatum van je contract.
Hoe kan ik mijn facturatiegegevens aanpassen?
Je kan je facturatiegegevens aanpassen door aan te melden op https://my.mobiflow.be/sp/customer via Account > Accountgegevens. Voor aanpassingen wat betreft bedrijfsnaam, btw-nummer en facturatieadres, dien je een mail te sturen naar info@mobiflow.be.
Waarom krijg ik een betalingsherinnering via e-mail van de firma Payt?
Wanneer een betaling niet kon worden uitgevoerd, doen we in sommige gevallen beroep op de dienstverlening van Payt. Zij zorgen ervoor dat de transactie alsnog kan gebeuren door verschillende mogelijkheden aan te bieden en die zo automatisch mogelijk af te werken.
Wat is de betalingstermijn van mijn factuur?
De betalingstermijn van je factuur bedraagt 14 kalenderdagen. De dienstverleners die via Mobiflow beschikbaar zijn, hebben steeds heel korte betaaltermijnen en daar moeten we in onze betalingstermijn ook rekening mee houden.
Mijn factuur vermeldt de verkeerde gegevens. Hoe vraag ik correctie aan?
Stuur een mailtje naar info@mobiflow.be en we helpen jou verder.
Veiligheid
Nothing found.
Kan een derde mijn laadsessie stoppen?
Neen, een laadsessie moet altijd worden gestopt op dezelfde manier als waarop ze werd gestart. Dat kan dus enkel met de app op jouw smartphone (als je die gebruikte om de sessie te starten) of met jouw laadpas (als je daarmee de sessie hebt gestart). Daarnaast is het stoppen van de sessie ook mogelijk door de wagen te ontgrendelen en de laadkabel uit de wagen te halen, op die manier stopt de sessie ook automatisch, maar zonder sleutel van de wagen is dit onmogelijk. Enkel de uitbater van het laadpunt kan, doorgaans vanop afstand, je laadsessie stoppen in functie van klantenondersteuning of bij technische problemen.
Kan mijn laadpas gekopieerd worden?
Een laadpas maakt gebruik van de RFID-technologie. Er is gespecialiseerde technologie nodig om daarmee aan de slag te gaan. Anderzijds, net zoals bij een bankkaart, raden we je aan om je laadpas nergens achter te laten. Bij verlies kan je via https://my.mobiflow.be/sp/customer je laadpas als verloren opgeven via Account > Mijn Laadpassen. Vanaf dan is de laadpas inactief.
Is er een pincode noodzakelijk bij het gebruik van mijn laadpas?
Nee. Een laadsessie kan worden gestart door je laadpas dicht in de buurt van de RFID-lezer (laadpaslezer) te brengen. Een pincode is niet nodig.
Aanmelden
Nothing found.
Hoe log ik in op mijn My Mobiflow, het online platform van Mobiflow?
Om in te loggen op het online platform, ga je naar de homepage van de Mobiflow website. Daar vind je in de rechterbovenhoek de tab ‘My Mobiflow’. Klik hierop, geef je gebruikersnaam en wachtwoord in en ga van start.
Hoe maak ik een Mobiflow-account aan?
Je e-mailadres en telefoonnummer volstaan om een account aan te maken. Gezien je veiligheid onze prioriteit is, vragen wij om een wachtwoord in te stellen om de toegang tot je account te beveiligen.
Nadat je instemt met onze algemene voorwaarden en privacybeleid, kan je je accountprofiel instellen door je telefoonnummer, voor- en achternaam op te geven en je voorkeurstaal in te stellen.
Je kan direct gebruikmaken van onze diensten zodra je krediet beschikbaar stelt op jouw account.
Let op! Momenteel werken wij samen met Twikey, een platform om online mandaten aan te maken en te beheren voor jouw Mobiflow-betaling. Je betaling moet worden goedgekeurd door jouw bank vooraleer je gebruik kan maken van onze diensten. Hou er rekening mee dat dit 2 werkdagen kan duren.
Hoe meld ik mij aan?
Om je aan te melden bij Mobiflow open je eerst de app. Hierna typ je je e-mailadres en wachtwoord in de voorziene vakken en druk je op ‘Sign In’. Je ziet nu een overzicht van de verschillende diensten op je gebruikersaccount. Nu kan je aan de slag.
Abonnementen
Nothing found.
Hoe lang loopt mijn abonnement?
Je abonnement is voor onbepaalde duur geldig. Je kan je op elk moment uitschrijven. Gewoon een mailtje sturen naar info@mobiflow.be volstaat.
Diensten
Nothing found.
Welke diensten levert Mobiflow?
Verplaats je zorgeloos, feilloos en cashloos doorheen het land. Momenteel zijn er reeds 5 gekoppelde mobiliteitsdiensten voor jou beschikbaar.
We bieden op dit moment de volgende diensten aan:
- Deelfietsen: Praktisch én ecologisch! Maak gebruik van een van onze deelfietsen om je doorheen de binnenstad te verplaatsen.
- E-charging: Rijd je elektrisch? Kom laden aan ons uitgebreid netwerk van laadstations. Je hebt toegang tot 85% van alle publiek toegankelijke laadpunten. Je bent aangenaam mobiel doorheen België, alsook kan je in Nederland en Frankrijk laden.
- Bus en tram: Vlot doorheen Vlaanderen reizen op een voordelige manier, dat doe je vanaf nu met de Mobiflow-app. Bestel on the go jouw kaartje en bereik makkelijk je bestemming.
- Trein: Je kan ook makkelijk je treinticket via onze app op voorhand boeken en betalen.
We blijven uiteraard niet stilstaan: we zijn constant bezig om het mobiliteitsaanbod van Mobiflow uit te breiden. Zo zullen in de nabije toekomst andere mobiliteitsdiensten worden geïncorporeerd en aangeboden via Mobiflow (road assistance, parkings, …). We informeren je graag over alle volgende updates. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en wees steeds op de hoogte.
Vragen over een bepaalde mobiliteitsdienst of wil je er meer over weten? Scroll dan zeker door naar de specifieke FAQ van de dienst.
Hoe kan ik een dienst activeren?
Op de app beschikt elke dienst over een ‘about’ knop. Hier wordt alles omtrent activatie van de dienst uitgelegd.
Help
Nothing found.
Ik ben mijn Mobiflow-laadpas kwijt. Wat nu?
Contacteer ons als je je Mobiflow-laadpas kwijt bent. Mobiflow blokkeert de oude pas en stuurt je een nieuwe kaart op (€ 10 incl. btw).
Ik ben mijn telefoon kwijt. Wat nu?
Het is heel belangrijk dat je eerst jouw toestel/sim-kaart laat blokkeren zodat niemand anders toegang heeft tot jouw account. Eenmaal je een nieuw toestel hebt, download je dan opnieuw de Mobiflow-app. Je kan gewoon terug inloggen en verder genieten van alle Mobiflow-diensten.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Op de inlogpagina van zowel de app als de website vind je de knop ‘wachtwoord vergeten’. Binnen de minuut ontvang je een e-mail met een nieuw wachtwoord. We raden je aan jouw wachtwoord onmiddellijk aan te passen op het platform.
Mijn Mobiflow-laadpas werkt niet. Wat nu?
Lukt het niet om een laadpaal te activeren? Overloop even volgende scenario’s en hopelijk is jouw probleem hierdoor verholpen:
1/ Mobiflow streeft ernaar om een zo groot mogelijk netwerk van partners uit te bouwen. Indien je twijfelt, raden we je aan even te controleren of de laadpaal tot een van onze partners behoort.
2/ Heb je meerdere laadpassen? Let dan op dat je dezelfde laadpas gebruikt bij het activeren als bij het desactiveren.
3/ Let ook op voor metalen voorwerpen/magneten in de buurt van je kaart. Die kunnen voor storingen zorgen.
Heb je al deze zaken gecontroleerd en werkt jouw Mobiflow-laadpas nog steeds niet? Bel het nummer 09 296 45 45 en je wordt verder geholpen.
Mijn account
Nothing found.
Hoe kan ik een zakelijk profiel aanmaken?
Je kan je registeren door op de knop ‘registreer’ te klikken op de homepagina (www.mobiflow.be). Voor het aanmaken van een account bij Mobiflow dien je over een geldig e-mailadres en telefoonnummer te beschikken. Daarnaast moet je een wachtwoord instellen en instemmen met onze algemene voorwaarden en privacyverklaring.
Vervolgens kan je jouw gewenst abonnement kiezen. Dan kan je aangeven of je je wenst te registreren als een particulier of als een bedrijf. Kies hier ‘bedrijf’. Een wachtwoord voor administratietoegang zal verzonden worden naar het opgegeven e-mailadres. Facturen zullen verstuurd worden naar de contactpersoon.
Na het invullen van het registratieformulier, wordt nog even gevraagd om de registratie te bevestigen. Ook krijg je de mogelijkheid om nog een andere klant toe te voegen aan het account. Om de registratie te beëindigen, dien je de juiste gegevens voor de automatische betaling via Twikey in te geven.
Hoe zie ik welke diensten beschikbaar zijn?
De diensten waartoe je toegang hebt, zijn afhankelijk van het abonnement en worden steeds weergegeven op jouw account via de app of via de website www.mobiflow.be.
Kan ik diensten aanvragen voor iemand anders?
Mobiflow wil steeds zijn service optimaliseren en diensten op maat aanbieden. Om die reden moet iedere mobiliteitsgebruiker gekoppeld zijn aan een Mobiflow-account. Je kan zowel als particulier en als professioneel 1 factuur krijgen voor meerdere gebruikers. Je krijgt dan een duidelijk overzicht van ieders gebruik/verbruik en je kan dan gemakkelijker per gebruiker de juiste abonnementen en/of kredieten voorzien.
Wat is mijn actueel saldo?
Op het startscherm van de app kan je jouw actueel saldo raadplegen. Daarnaast vind je op de website jouw kredietgegevens onder ‘account’.
Deelfietsen
Nothing found.
Waar kan ik fietsstations vinden?
Op de Mobiflow-app krijg je een duidelijk overzicht van alle aangesloten stations. Ga hiervoor naar het tabblad ‘fietsdelen’ en klik dan op ‘locaties’.
Moet ik mijn deelfiets altijd op dezelfde plaats terugbrengen?
Momenteel bieden wij de deelfietsen van Blue-bike aan. Deze fietsen moeten steeds naar hetzelfde station worden teruggebracht als waar je de fiets ontleende.
Kan ik een deelfiets voor iemand anders boeken?
Nee. Mobiflow wil steeds zijn service optimaliseren en diensten op maat aanbieden. Daarom moet iedere mobiliteitsgebruiker gekoppeld zijn aan een Mobiflow-account.
Hoe lang is mijn code geldig?
Je dient de code binnen de dag na je aankoop te activeren. Vanaf het moment dat je de code geactiveerd hebt, kan je 24u lang de deelfiets gebruiken.
Elektrisch laden
Nothing found.
Wat betekent elektrisch laden?
Elektrisch laden betekent het opladen van jouw voertuig aan een laadstation. Mobiflow stelt het rijcomfort van bestuurders van een elektrisch voertuig op nummer 1 en heeft hiervoor reeds een ruim netwerk aan laadstations opgebouwd.
Waar kan ik opladen?
Bij Mobiflow is jouw rijcomfort prioritair. Mobiflow werkt met vele partners samen om je zo toegang te verschaffen tot zoveel mogelijk laadstations. Op dit ogenblik beslaat het netwerk van Mobiflow en partners 85% van alle publiek toegankelijke oplaadpunten in de Benelux. Waar bevinden zich al de voor jou toegankelijke laadstations? Dit kan je heel eenvoudig zien via jouw Mobiflow-app en via jouw My Mobiflow-account op het platform.
Op de app kan je de laadpunten zowel als kaart-of als lijstweergave raadplegen. Klik bij e-charging op ‘stations’. Om te veranderen tussen de kaart en de lijst, klik je in de rechterbovenhoek op respectievelijk het lijst- of kaarticoontje.
Ik heb problemen met een laadpunt.
Heb je problemen bij het laden? Controleer eerst even volgende zaken.
- Is de stekker niet gereserveerd door een andere klant? Via de Mobiflow app kan je aan de kleur van het icoon de status van de stekker controleren. Als het icoontje een oranje kleur heeft, dan is de stekker gereserveerd. Indien er een technische fout is, kleurt het icoontje rood. Kies dus een stekker met een groene kleur.
- Heb je een vrije stekker gekozen en lukt het laden niet? Probeer de stekker nog eens goed (diep) in het stopcontact te steken.
- Lukt het laden nog steeds niet? Verifieer even je beschikbaar krediet met de Mobiflow-app.
- Indien er nog genoeg krediet op jouw account staat en het laden nog steeds niet lukt, dien je contact op te nemen met de eigenaar van de laadpaal. De contactgegevens kan je op elke laadpaal teruggvinden.
Bus en tram
Nothing found.
Wat is een m-ticket?
Een m-ticket van De Lijn is een online vervoersbewijs dat je verkrijgt via een mobiliteitsapp zoals Mobiflow. Het m-ticket kost € 1,80, is een uur geldig en wordt meteen na aankoop automatisch geactiveerd. Meer informatie en antwoorden op veel gestelde vragen over het m-ticket vind je hier.
Kan ik een dagpas of abonnement aankopen met Mobiflow?
Nee. Momenteel bieden we enkelvoudige m-tickets en de m-card 10 (enkel voor Mobi Classic-abonnees) aan. In de toekomst is het zeker mogelijk dat we meer diensten zullen aanbieden. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en weet als eerste wanneer we ons aanbod aan De Lijntickets verruimen.
Kan ik genieten van kortingen of voordeeltarieven met Mobiflow?
Nee. Wij kunnen momenteel geen rekening houden met mensen die aanspraak maken op kortingen of voordeeltarieven via De Lijn. Als Mobi Classic-abonnee kan je wel een m-card 10 kopen. Deze digitale tienrittenkaart kost € 15 en is goedkoper dan een enkelvoudig m-ticket (€1, 80).
Kan ik ook de bus en tram in Brussel of Wallonië nemen met Mobiflow?
We hebben de route data voor MIVB (bus en metro in Brussel) en Le TEC (bus in Wallonië) in de app geïntegreerd, zodat we alvast kunnen helpen bij het plannen van je reis. Het aankopen van een kaartje kan je voorlopig nog niet vanuit de app doen.
Kan ik als werkgever tram- en busdiensten aanbieden aan mijn werknemers?
Ja. Als werkgever is het mogelijk om al onze diensten aan te bieden aan je werknemers, ook de diensten van De Lijn. Je kan werknemers toegang geven tot bussen en trams in Vlaanderen. Contacteer ons voor meer info rond onze innovatieve mobiliteitsoplossingen.
Kan je via één smartphone en één Mobiflowaccount tickets voor meerdere reizigers kopen?
Ja. Het is mogelijk om gelijktijdig meerdere geldige tickets op één smartphone te bewaren. De reizigers dienen samen te blijven tijdens heel hun reis om op een geldige manier op hun bestemming te raken.
Kan ik een m-ticket voor iemand anders kopen?
Je m-ticket is gekoppeld aan het gsm-nummer en smartphonetoestel waarmee je het ticket hebt aangekocht. Wens je een m-ticket voor iemand anders te kopen, dan moet deze persoon je vergezellen tijdens de trip.
Wat als mijn smartphone niet meer werkt als ik op de tram of bus zit?
Wanneer de batterij van je smartphone leeg is nadat je bent opgestapt op de bus of tram, kan de lijnconducteur een online controle vragen. Meer info vind je op de site van De Lijn.
Trein
Nothing found.
Kan ik een ticket aankopen voor een treinreis op een andere dag?
Ja. Je kan je treinticket tot 30 dagen op voorhand aankopen.
Kan ik een treinticket dat ik gekocht heb, doorsturen naar iemand anders?
Neen. Je dient je ticket te tonen op het toestel waarmee het is aangekocht en kan dit dus niet doorsturen naar iemand anders. Je ticket is verbonden aan de geboortedatum van de hoofdreiziger. Deze hoofdreiziger moet aanwezig zijn tijdens de controle.
Kan ik via één Mobiflowaccount en één smartphone meerdere treintickets kopen voor verschillende personen?
Ja. Je kan maximaal 6 tickets kopen voor personen waarmee je samen de trein neemt. Dat wil zeggen dat alle personen hetzelfde traject nemen in dezelfde klas en op het moment van controle ook samen zijn. Je kan wel verschillende soorten biljetten kopen voor elk van de reizigers.
Waarom moet ik mijn geboortedatum ingeven om een ticket aan te kopen?
Je geboortedatum wordt gebruikt om beveiligingscodes te berekenen. Je gegevens worden niet opgeslagen door Mobiflow of door NMBS. Om een geldig ticket te krijgen, dien je je geboortedatum correct in te vullen.
Wat als mijn smartphone niet werkt of ik hem niet bij me heb als ik op de trein zit?
Wanneer je je biljet niet kan tonen aan de conducteur, zal die een onregelmatigsheidsrapport opstellen (document C170). Je kan het te betalen bedrag betwisten door contact op te nemen met de klantendienst van de NMBS.
Welke treinbiljetten kan ik kopen via de Mobiflow-app?
In de Mobilfow-app kan je de volgende biljetten kopen (zowel eerste als tweede klas)
– Standaardbiljet- enkel
– Standaardbiljet – heen en terug
– Diabolo toeslag
– Weekendbiljet
– Seniorenbiljet
– Go Pass 1
– Biljet grote gezinnen